פעילות גופנית מומלצת ולא מומלצת בהריון

שימי לב! ♥ את חייבת לקבל אישור רופא לפני ביצוע פעילות גופנית כלשהי. כל הכתוב למטה מבוסס על ההנחה שיש לך אישור רפואי לעסוק בפעילות גופנית.


הערה חשובה: אני פחות אוהבת להשתמש במילה "אסור", ושם אחר של המאמר היה יכול להיות "פעילות גופנית מומלצת ולא מומלצת בהריון".

אבל בגלל שנשים רבות מחפשות את המונח "תרגילי כושר שאסור לעשות בהריון", בחרתי לקרוא ככה למאמר, כדי שכמה שיותר נשים יחשפו אליו.

חשוב להבין שפעילות גופנית בהריון היא מבורכת ולא צריך לפחד, אלא למצוא את מה שמתאים לך לבצע באופן אישי.


 

בואי נתחיל מהסוף. כן, גם אשה שמעולם לא התאמנה יכולה להתחיל להתאמן במהלך ההריון ואף כדאי לה, וכמובן שאם את כבר מתאמנת כיום את בהחלט יכולה להמשיך בשגרת האימונים שלך.

פעילות גופנית בזמן הריון תסייע לך לשמור על המפרקים והשרירים שלך, תעזור לך בשמירה על יציבה ואיזון ויכולה לרוב להקל על כאבי גב ואגן.

כשאת בהריון, את חייבת להיות מודעת לעצמך ולתינוק שלך.

מבחינת ספורט וכושר, זה אומר שאת צריכה להימנע מכל סוג של פעילות גופנית שעלולה לסכן את בריאותך או את בריאות התינוק.

יש פעילות גופנית שפשוט לא בטוח לעשות בהריון, לא משנה כמה את בכושר.

בפוסט הזה, תוכלי לקרוא על כמה מהפעילויות והתרגילים שפחות מומלץ לעשות בהריון.

ממליצה בחום לשים לב ולפעול לפי העצות בפוסט הזה, וכך תישארי בטוחה ובריאה במהלך תשעת חודשי ההריון שלך. 🙂

 

סולם מאמצים הדרגתי

כל אשה מתחילה את ההריון שלה במצב פיזי שונה, אחת התאמנה לפני ואחרת לא. בכל אופן, תמיד יש לשמור על סולם מאמצים הדרגתי — בין אם את מתאמנת מתחילה או מתקדמת.

באופן כללי, את צריכה להיות קשובה לגוף במהלך כל פעילות גופנית, לשים לב שאת לא מתייבשת ושותה מספיק מים לפני, במהלך ואחרי האימון.

יש להפסיק כל פעילות שלא מרגישה לך בנוח וכמובן גם במקרים של חולשה, סחרחורת ודימומים.

ההנחיה הגורפת היא שפעילות גופנית בהריון צריכה להתאים לך באופן אישי, ויש לשים לב לדופק שלך. את צריכה להיות במצב שבו את יכולה להמשיך לדבר "רגיל" במהלך הפעילות מבלי להתנשף.

 

פעילות גופנית מומלצת ולא מומלצת בהריון
פעילות גופנית מומלצת ולא מומלצת בהריון

 

❌ פעילות גופנית שלא מומלצת בהריון ❌

כל פעילות שיש בה פוטנציאל לנפילה ו\או חבלה ו\או איבוד שיווי משקל אינה מומלצת לביצוע במהלך ההריון. למשל:

  • ספורט מגע (איגרוף, קיקבוקסינג וכו'). כל סוג של ספורט הכרוך במגע פיזי אינטנסיבי עם אדם אחר, או כל פעילות שבה קיים סיכון להיפגע בבטן. ענפי הספורט האלו מסוכנים בגלל שהם כרוכים במגע פיזי רב ויכולים לגרום לפציעות. בנוסף, התנועות החדות שעושים באימונים כאלה יכולות להזיק לתינוק. אם את בהריון, המנעי מדברים מסוכנים כאלה ובחרי באימונים בטוחים יותר, לא חסר 😀.

 

  • רכיבה על סוסים בהריון היא מסוכנת. כשאת בהריון היציבות שלך משתנה, ואת בסיכון גבוה יותר ליפול. שנית, תנועת הקפיצה המתמשכת בהקשורה לרכיבה על סוסים עלולה לגרום לבעיות לתינוק.

 

  • כל פעילות של קפיצות למיניהן: טרמפולינה, אימוני מדרגה, KANGOO JUMPS ועוד. הם מגדילים את את הסיכוי שתיפלי חלילה, והם אינם בטוחים.

אם את מתאמנת באימוני כוח בהריון, באמצעות משקולות, שימי לב שאת מרימה את המשקולות באופן בטיחותי מבלי לפגוע בבטן. את צריכה להרגיש בנוח להרים את המשקל הספציפי איתו את עובדת.

 

איזה תרגילי כושר מומלצים להריון יש?

שאלה מצוינת, בשביל זה כתבתי לך את המאמר הבא — תרגילי כושר לנשים בהריון.

 


 

עוד מאמרים מעניינים בנושא:

חשיבות אימון שרירי רצפת האגן במהלך ההריון ולאחר הלידה >

מאמנת כושר לנשים בהריון >

כל מה שצריך לדעת על חדר כושר והרמת משקולות לנשים בהריון >

 


לסיכום

פעילות גופנית במהלך ההריון היא חשובה, אבל חשוב גם שתהי מודעת לפעילויות הפחות-מומלצות האלה — אשר יכולות לגרום לסיכון לך ולבייבי שלך.

חובה להתייעץ עם רופא לפני שאת מתחילה כל סוג של פעילות גופנית כלשהי.

בנוסף, מאמנת כושר מנוסה לנשים בהריון יכולה לבנות לך תוכנית אימון בטוחה ויעילה, שתעזור לך להישאר בכושר במהלך ההריון מבלי לסכן את בריאותך או את בריאות התינוק.