לכל אחת יש את התירוצים האישיים שלה למה היא לא מתאמנת.

יכול להיות שיש לך עומס בעבודה ובבית, יכול להיות שקשה לך להתאמן בזמן המחזור החודשי או שבדיוק את בהיריון או אחרי לידה.

למעשה, נשים שנמנעות להתאמן בגלל תירוצים, הן ממש לא לבד. כל אישה בשלב כזה או אחר של חייה תשתמש במגוון תירוצים למה לא כדאי לה או למה היא לא צריכה להתאמן.

חשוב להבין שזו טעות! אם הבריאות שלך חשובה לך, חשוב מאוד שתקפידי להתאמן באימוני כוח, בעדיפות לכאלו שמותאמים לך באופן אישי.

 

הסוף לתירוצים

 

אז למה את לא מתאמנת?

סביר להניח שאת לא מתאמנת כי את מרגישה לפעמים עייפה מאוד מהטיפול בבית, בילדים וגם מהעבודה שלך בקריירה תובענית.

כמובן שיכולות להיות סיבות נוספות שקשורות לסביבה שלך או לאופי שלך באופן כללי.

אם קשה לך להתאמן לבד, ממליצה לך להתאמן עם מאמן או מאמנת אישית או אפילו יחד עם חבר/ה, בן/בת זוג, להעלאת המחויבות העצמית.

מנסיון שלי, להרבה מאוד נשים, הקושי בשגרת אימונים הוא להתחיל אותם ולהתמיד בהם לאורך זמן.

יש נשים שקשה להן במיוחד להתאמן כאשר חם בחוץ או קר מאוד. אם את לא רוצה שמזג האוויר ישפיע על שגרת האימונים שלך, את יכולה להתאמן בתוך סטודיו סגור או חדר כושר.

 

תירוצים נפוצים למה לא להתאמן ואיך אפשר להתמודד איתם

 

"אני עסוקה מדי"מה יותר חשוב מהבריאות שלך? תני לאימון עדיפות כמו שאת נותנת לפגישה חשובה או לתור לרופא. אפילו אימון של רבע שעה על מדרגה בבית או הליכה של חצי שעה בערב יכולים לעשות לך רק טוב.
"אני עייפה מדי"אני מבינה אותך, אבל תאמיני לי שאם תתאמני, יהיה לך יותר כוח ואנרגיה. אחרי כמה שבועות של אימונים את תרגישי הרבה יותר אנרגטית וחזקה.
"אין לי מנוי לחדר כושר"לא חייב להתאמן בחדר כושר! תעשי תרגילים בבית עם משקל גוף, גומיות או TRX, תרוצי מסביב לשכונה, יש אינסוף אפשרויות.
"יש לי ילדים לטפל בהם"ספורט הוא דרך מעולה להראות לילדים את החשיבות של חיים בריאים. את יכולה לשלב אימונים עם הילדים (הליכות, רכיבה על אופניים) או להתאמן בזמן שהם בבית הספר או ישנים.
"אני משתעממת מהאימונים"האימון שלך ממש לא חייב להיות משעמם. תמצאי פעילות שאת אוהבת: רכיבה על אופניים, ריקוד, שחייה, או אימון בקבוצה. שימי מוזיקה שאת אוהבת או תקשיבי לפודקאסט מעניין.
"אני זקנה מדי"אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. יש המון תרגילים שאת יכולה לבצע, אפילו אם זה רק הליכה בקצב שלך.
"אני לא רואה תוצאות"את תוצאות האימון רואים בדר"כ תוך כמה חודשים. קחי את הזמן, את מבצעת שינוי לטווח הארוך. גם אם את לא רואה שינוי מיידי, התחושה של השיפור שיגיע עם הזמן היא תחושה מדהימה.
"אני לא אתלטית"לא צריך להיות אתלטית כדי להתחיל להתאמן. התחילי עם אימונים קלים, תעלי בהדרגה את רמת הקושי ותראי איך את משתפרת עם הזמן.
"אני לא יודעת איזה תרגילים לעשות"אין מה לדאוג, בשביל זה אני כאן. אני יכולה למצוא את האימון המושלם עבורך, שגם יהיה לך כיף וגם יביא אותך לתוצאות שאת רוצה.
"אני מפחדת להיפצע"כדאי לקבל ייעוץ מקצועי ממאמן או מאמנת כושר שיעזרו לך לבצע את התרגילים בצורה נכונה ובטוחה.

 

האם אפשר ורצוי להתאמן בזמן המחזור החודשי?

לא מעט נשים ואולי את ביניהן, משתמשות במחזור החודשי כתירוץ שבגללו הן לא מתאמנות. האמירה שלא כדאי להתאמן במחזור אלא רק לנוח בו — היא מיתוס לא נכון!

אימוני יוגה, פילאטיס או אימוני כוח יוכלו לסייע לך להתמודד טוב יותר עם כאבי המחזור וכל מה שנקשר בתהליך הוסת.

נשים שנמצאות בכושר גופני טוב ומקפידות על תזונה מאוזנת, יכולות לחוות את תקופת קבלת הוסת בקלות יתר ועם פחות כאבים בהשוואה לנשים שלא עושות כך.

כמובן שהמצב אצל כל אחת הוא שונה ואינדיבידואלי ותלוי נסיבות, ובהחלט יש מקום להקשיב לגוף שלעיתים מאותת לנו להוריד הילוך.

יחד עם זאת, בשגרת אימונים רציפה בזמן קבלת הוסת, ניתן לבצע אימונים בעצימות נמוכה יותר או למשך זמן קצר יותר ועדיין לצאת בתחושה טובה.

 

איך תוכלי להתמודד עם חוסר אנרגיה וזמן לאימונים?

אז איך את יכולה להתמודד עם חוסר באנרגיה, חוסר בזמן והתירוצים הבלתי נגמרים שבגללם את לא יכולה להכניס אימונים לשגרת היומיום שלך?

אני ממליצה שתתחילי בקטן. תתחילי באימונים של עשר דקות וכל יום תעלי את משך זמן האימון בחמש דקות עד שתגיעי למשך אימון של ארבעים דקות עד שעה.

הציבי לך מטרות ״קטנות״ וברות השגה לטווח הקצר. למשל: 2 סטים ביום לתרגיל ספציפי, הליכה של רבע שעה מסביב לשכונה, קפיצה בחבל ל-10 דקות (לא חייב רצוף), שחיה קלילה אם את כבר משתזפת על החוף בשבת.

אם קשה לך לפנות זמן לאימונים מסודרים – נסי למצוא חלופות לתנועתיות במהלך היום.

למשל, תחני את הרכב רחוק יותר מהבית והעבודה בשביל לבצע הליכה. עלי במדרגות ולא במעלית. תצאי עם הכלב פעמיים ביום לריצה קלה משותפת. את יכולה להירשם לחוג יוגה עם התינוק או הילדים שלך (כיום יש בהרבה מקומות בארץ חוגי ספורט משותפים להורים וילדים).

 

תירוצים שמונעים ממך להתאמן

 

למה חשוב שתתאמני?

חשוב שכל אישה תתאמן כי:

  • זה ישפר את רמת הכושר הכללית שלך מה שיביא לאיכות חיים טובה יותר
  • תרומה לבריאות: אימונים מסייעים בהפחתה של לחץ דם גבוה, בעיות לב, סכרת ועוד מחלות
  • אישה שמתאמנת יכולה ליהנות מפחות שינויים הורמונליים קיצוניים בשלבי החיים השונים
  • מי שנמצאת בכושר גופני יכולה לרוב ליהנות מהיריון קל יותר
  • הרגשה פיזית כללית טובה יותר
  • תחושה אנרגטית וחיונית יותר
  • שינה איכותית יותר

בסופו של דבר, הבחירה האם להתאמן או לא תלויה אך ורק בך.

רק את יכולה להחליט עבור עצמך האם את רוצה להתאמן או לא ורק את תוכלי להתמיד בהחלטה שלך.

אם את רוצה להתאמן ולא יודעת איך להתחיל, אז אימון בקבוצה, עם חברה טובה או עם מאמנת כושר אישית יכולים לסייע לך. את יכולה לשלב גם בין אימון ספורט והליכה עם הכלב או עם בן הזוג.

כל עוד תקפידי כל יום לזוז קצת יותר ולהגביר את המאמץ הפיזי שלך באופן מתון, תוכלי לשפר את הכושר הגופני שלך ולחזק את הגוף שלך.

בהצלחה, ואני כאן בשבילך לכל שאלה 💙