שימי לב! ♥ את חייבת לקבל אישור רופא לפני ביצוע פעילות גופנית כלשהי. כל הכתוב למטה מבוסס על ההנחה שיש לך אישור רפואי לעסוק בפעילות גופנית.


 

יש הרבה שאלות שעולות כשאת בהריון. אחת השאלות הנפוצות אצל נשים שעושות כושר, ובכלל, היא האם כדאי ללכת לחדר כושר ולהרים משקולות כאת בהריון.

יש אנשים שאומרים שזה רע לתינוק, ויש כאלה שאומרים שזה טוב גם לאם וגם לתינוק. במאמר הבא, אבדוק את הטענות של שני הצדדים ואנסה לעזור לך לקבל את ההחלטה שלך האם ללכת לחדר הכושר ולהרים משקולות בזמן ההריון.

 

מהם כמה מהיתרונות של אימון כושר לנשים בהריון?

  • שיפור בריאות הלב וכלי הדם: עיסוק בפעילות גופנית בעצימות בינונית במהלך ההריון מסייע בשמירה ושיפור בריאות הלב וכלי הדם. זה אומר שתהיה לך יותר סיבולת במהלך הצירים והלידה, וגם סיכוי טוב יותר להתאוששות מהירה אחרי לידה.

 

  • פחות אי נוחות: ספורט יכול לשפר את היציבות שלך, למנוע בעיות שרירים ושלד וגם להקל על חלק מהאי נוחות שמהן את יכולה לסבול בזמן ההריון, כמו כאבים בגב תחתון, נפיחות ועצירות.

 

  • סיכון מופחת לסוכרת הריון: פעילות גופנית סדירה במהלך ההריון יכולה לסייע בוויסות רמות הסוכר בדם ולהפחית את הסיכון לפתח סוכרת הריון.

 

  • נפש בריאה: עיסוק בספורט וכושר משחרר אנדורפינים שעוזרים בהתמודדות עם שינויים במצב רוח, וגם עם חרדה ודיכאון.

 

ויש עוד:

  • עלייה בריאה במשקל: אימון כושר יכול לעזור לנשים בהריון "לנהל" את העלייה במשקל שלהן ולהישאר בטווח המומלץ. זה יכול להפחית את הסיכון לסיבוכים במהלך ההריון והלידה, ולהקל על החזרה למשקל שלפני ההריון לאחר הלידה.

 

  • שרירים חזקים יותר: חיזוק השרירים כמו שרירי הליבה, רצפת האגן והגב התחתון, יכול להפחית את הסיכון לפציעה וגם לתרום ללידה קלה יותר.

 

  • החלמה מהירה יותר אחרי הלידה: נשים שעושות כושר בזמן ההריון בדרך כלל מתאוששות מהר יותר לאחר הלידה, בגלל שהגוף שלהן חזק יותר ומסוגל להתמודד הצירים ועם השינויים הגופניים שמתרחשים אחרי הלידה.

 

  • השפעה חיובית על התינוק: מחקרים הראו כי פעילות גופנית במהלך ההריון יכולה להשפיע לטובה על התפתחות התינוק, כמו למשל במשקל לידה בריא יותר, שיפור בהתפתחות המוח והפחתת הסיכון להשמנה בילדות.

חשוב לזכור שכל הריון הוא ייחודי, ומה שעשוי להתאים לאישה אחת יכול להיות שלא מתאים לאחרת.

 

יתרונות אימון כושר בהריון
יתרונות אימון כושר בהריון

 

הרמת משקולות בזמן ההריון: האם זה בטוח?

אם הרמת משקולות בעבר, את יכולה להמשיך בתוכנית הנוכחית שלך כל עוד את מרגישה בנוח ולא מרגישה כאב או מאמץ יתר.

עם זאת, יכול להיות שתצטרכי להפחית במשקלים שאת מרימה ככל שההריון שלך מתקדם. בנוסף, חשוב לשים לב לביצוע טכניקה נכונה כדי להימנע מפציעות ומכאבים.

 

עד איזה שלב בהריון אפשר ללכת לחדר כושר?

אם יש לך אישור מהרופא שלך, את יכולה להמשיך ללכת לחדר כושר כל עוד את מרגישה בנוח ולא מתאמצת יתר על המידה.

היו לי מתאמנות שהלכו לחדר כושר אפילו בחודש השישי להריון, אבל אם את מרגישה אי נוחות כלשהי, עדיף להקשיב לגוף שלך ולקחת הפסקה קצרה.

 

מהם הסיכונים בחדר כושר לנשים בהריון, ואיך אפשר להימנע מהם?

יש מספר סיכונים שאת צריכה להיות מודעת אליהם אם את שוקלת להרים משקולות או ללכת לחדר הכושר בהריון.

קודם כל, את יכולה חלילה ליפול ולפצוע את עצמך. בנוסף, את עלולה להתאמץ יתר על המידה ולהפעיל על עצמך עומס גדול מדי.

כדי להימנע מסיכונים האלה, כדאי להתייעץ עם הרופא שלך ועם מאמנת כושר מקצועית לפני תחילת כל תוכנית אימון, ובכל מקרה תמיד להקפיד להקשיב לגוף שלך בזמן האימון. אפשר גם לקרוא את המאמר שלי על תרגילי כושר שאסור לעשות בהריון.

 

כמו בכל דבר, יש יתרונות וחסרונות ללכת לחדר כושר בהריון

אני באמת מאמינה שרק דברים חיוביים יכולים להגיע מאימוני כוח בחדר כושר (אימוני כוח) בכל גיל, במיוחד במהלך ההיריון. כאשר אנחנו מתאמנות עם משקולות, אנחנו בונות או לפחות שומרות על מסת השריר שלנו. בנוסף, אימוני כוח מחזקים את עצמות השרירים ואת הגידים.

כאישה בהריון, את נושאת באופן טבעי יותר ממשקל הגוף הרגיל שלך, וחשוב שתצליחי לעשות את כל מה שעשית לפני ההיריון מבלי לחוות קושי או כאב! איכות חיים היא מילת המפתח.

 

בסופו של דבר, הרעיון שאימון בחדר כושר לנשים בהריון מזיק, הוא מיתוס.

ההחלטה תלויה בך ובמה שנוח לך. אם יש לך חששות, התייעצי עם הרופא שלך לפני תחילת כל תוכנית אימוני כושר.

האם את מתאמנת בהריון? האם את הולכת לחדר הכושר? אשמח לשמוע ממך!